Saturday, July 5, 2008

Sepi Soundtrack vs Aizat AF5


Filem Sepi lagi... uuu tak habis habis lagi... lagu lagu melankolik dalam album runut bunyi filem ni memang menghiburkan. Tema lagu amat bersesuaian dengan naskah filem ini.. Lagu lagu dalam album ini dibahagikan mengikut 3 cerita dalam Sepi.. dan anda harus menonton filem ini sebelum menikmati album ini sepenuhnya kerana core album ini berjiwakan filem ini.
Yang bestnya... album ini turut menampilkan lagu lagu baru yang dibawakan oleh indie band seperti CRUSH dan Hubounen. Tapi lagu favourite aku dalam filem ni tentunya Kau Ada Dia (The Lima), Sepi (nyanyian Yuni Shaara , kakak Kris Dayanti), dan Aku Bukan Untukmu (nyanyian semula Zaf dan Lah dari VE). Lain lain lagu pun sebenarnya boleh layannnn...Jika anda suka Sepi...anda mesti memiliki album runut ini..
Masih terngiang puisi indah dalam Sepi :
Bisikku pada bulan,
Kembalikan..temanku..kekasihku..syurgaku.
Tanpa dia malam.. menemani aku..sepi memelukku
Bulan jangan biar siang..biar alam ini kelam..biar ia sepi sepertiku..

Percubaan Pertama , penangan Aizat , bakat realiti AF5. Pastinya semua sudah suka bangat dengan lagu Hanya Kau Yang Mampu....yang bisa jadi lagu tema kisah cinta sesiapa pun..i like the song very much dengan persembahan vokal Aizat yang yang matang sekali. Terbitan syarikat Aizat sendiri, album ini sarat lagu lagu indah yang tak memerlukan nama nama komposer besar untuk menghasilkannya... Lagu Sahabat sesuai untuk ditujukan kepada semua sahabat sahabat .. Cover album ini pun very beautiful...

6 comments:

Najib Ariyan Ali Basha said...

Masih lagi dengan cerita ini... ko tentu kesepian lah Syuk, cari lah teman yg takkan mengecewakan ko... nasihat Abg Bear, jangan mengharapkan pasangan yg sempurna maka hidup ko pasti akan sempurna

M@x said...

I will get my copy soon. Of all songs, the old song "mungkin" still menggegarkan jiwa. Anuar is da best.

Shah said...

Cis ingatkan aku first buat review soundtrack Sepi rupa2nya ko dah review awal2 lagi... Ko ni dah jadi heacy duty blogger la Syuks :-)

SYUKS said...

Beruang Madu : tu lah..orang suruh Beruang MAdu carikan... banyak pulak ongkos nya.. he he.. on the serious note.. tak per la BM.. semua insan pasti dalam hidupnya merasa sepi jugak dan juga dalam hidupnya akan merasa kebahagiaan yang hakiki... only time will tell which one is which..

Max : mmmm lagu Sepi menarik jugak sebab Melly Goeslow penned it down..tak jugak lagu lagu baru group indie band pun menarik gak.

Shah : kena la jadi heavy duty blogger untuk merawat keSEPIan ku... ha ha ha amboi jawapan ..berkias..he he.. lawak jer ye Shah..

Anonymous said...

Sepi lagi pakcik..? hmm siap hafal sajak lagi.. dahsyat dahsyat.. bleh tahan ee jiwang pakcik syuks. hahaha..
Haah, those three songs are superb touchy n meruntn jiwa la pakcik.. (Aku layannn sahaja)

CATZ said...

yey..catz dah dpt sepi soundtrack jugak...yey!! memang best..seronok now aku drive sambil dgr CD tuh..besttt!