Saturday, July 5, 2008

United In Football - PPUKM

Gol ! Gol ! Gol ! Alamak off-side pulak ..... seperti yang diwar-warkan sebelum ni... hari ini berlangsungnya Kejohanan Bola Sepak Antara Jabatan PPUKM. Main 11 sebelah... Penat ooooo sebab main padang besar..Tekaan Inah tepat... aku pakai jersi NO . 7... ha ha...tapi sebab dia bagi dua nombor kan...so kira tak aci la gitu..boleh??? Walaupun ada sesetengah individu main serius gila...tapi bagi aku game macam ni lebih merapatkan silaturrahim dan persahabatan..tak yah ler nak bertengkar-tengkar pulak..


Sebanyak 6 team yang bermain kali ni...Jabatan Perubatan, Jabatan Surgeri, Jabatan Ortopedik, Jabatan O &G, B- Braun (sponsor), dan Jabatan Kecemasan (A+E)..Juara tahun lepas... Anesth dah gulung tikar... he he...Yang baju merah tu...manager team aku..Dr Shahrir (rheumatologist)


Ni lah barisan team Jabatan Perubatan yang ampuh dan bersiap sedia untuk main... he he..aku yang kasut merah tu la... ha ha..style atas padang mesti ada.. Umur pemain dari setua 46 tahun ke semuda 28 tahun... ha ha aku...kira mudalah.. ha ha
Ni team aku warm up untuk game ..budak tu pun nak interframe...tak pe dik..


Gambar gambar kat bawah ni.... antara aksi pasukan Jabatan Perubatan.. Sebab tak cukup korum..keeper pun import dari radiology dan few doctors from other smaller department yang ahli mereka tak cukup nak buat satu team pun....


Kapten Dr Ali ni mesti ada do and dont's dia kalau main football...mmmm... tapi dia main baguss.. kira Man Of The Match bagi our team la.




Ni team waktu rehat tunggu our next game.....yang baju kuning tu Dr. Juita..single mingle lagi tu.. kehadiran dia memberi semangat pada team untuk membenam pasukan Ortopedik yang dianggap favourite tahun ni....2-0....tu la penangannya.. Thanks Juita for coming...siap tolong aku ambil gambar, lepas aku bagi dia short course on the spot about photography..After that, our photographer rasmi pun datang.....Dr. Hamdi..

The result ???? MMMMm We lost in semi final to B Braun team (apa la..dah nama sponsor..tak payah lah menang ..dah la team dia orang cekup yang muda muda belia..tak aci betul).... Pasukan surgeri dan B Braun ke final....aku dah balik frustated even before final game.. errrr.. Tak pe lah tak de rezeki and we play for fun of the game.. Tahun depan....aku dah tak layak main sebab dah habis pun master..he he

4 comments:

risyams said...

terlepas nak tengok u all bermain football...terbabas sebab terlebih studi malamnyer...apapun, trimalah seadanyer, kan adat perlawanan...kalau tak menang, kalahlah dapatnyer...takper, semangat kesukanan tetap ADA kan!!!

CATZ said...

hi doc..lerr..kalah kewww....takpelah..yg penting dpt mengeratkan silaturahim (ayat skema aku)...ehmm..ni kira gah dgn jersi je lah ni..jgn mare oke..hiks..
takpe...yg penting semangat kesukanan tuh...

Najib Ariyan Ali Basha said...

i hate football, tapi sebab u suka, i pun suka... hahahahhaha...boleh gitu

SYUKS said...

catz : kalah.... tapi semangat kesukanan tu yang penting... kulit i dah tanned gila sebab main bawah terik matahari... org boleh kata i baru balik beach holiday ....ader ke patut ???


Beruang MAdu : I hate makan ... tapi sebab u suka..i pun suka... ha ha boleh gitu ???