Monday, July 28, 2008

Dari KL Ke Bangkok

Rindu pulak dengan my blog ni....dah 3 hari sepi ... anyway..i am back in KL and to work. so entry minggu ni banyak pasal journey ke sana aje la.. Tajuk tu tiru ala ala filem indie Dari Jemapoh ke Manchestee ,,pernah dengar ?? Anyway..thanks for friends, colleagues dan bloggers juga readers yang lain terusan menghantar komen.. i am truly flattered.. thanks.

Tanggal 25 Julai lalu..jumpa Dr Norli kat KL Sentral ... lepas tu sama sama board KLIA Ekspress ke KLIA. Sampai kat sana ada pameran kat bawah ni oleh Malaysia Airports Bhd.. so snap a bit.



Gambar way out and keluar ni pun aku ambil jugak... sebab tunggu drug rep yang janji tu tak sampai lagi..

Anyway,, lepas jumpa Mr Poh, dari Boehringer yang uruskan semuanya..thanks Poh (mmm dah naik pangkat nampaknya) ..kami makan breakfast cum lunch tu dekat Eden Restaurant di KLIA.. sedapnya makan makanan Cina... waktu tu tak buka kamera pun sebab makan dengan semua nama nama pakar kat Malaysia ni... antaranya Dato' Azhari , senior consultant cardio di IJN juga famous endocrinologist dan nephrologist... nasib baik lepas itu datang Dr Mazidah, consultant endocrinologist dari SJMC yang becok mulut dia cakap PILAH... lepas tu baru rasa relaks sikit berborak dengan nama nama besar ni.. AKULAH TERMUDA SEKALI di kalangan mereka..hu hu...... KLIA memang cantik....

Pesawat MAS yang membawa kami ke sama.. kamu yang buatku terbang.... (aik berhantu betul lagu tu)
Sampai di BKK agensi tour dah siap tunggu. Dah nampak buruk benar Suvarnabhurmi Airport ni. Dulu mula mula datang cantik dan futuristik tetapi sekarang teruk maintanence dia. Kat bawah ni perkerja yang membaik pulih kat sana


Tol di BKK....mahal sangat.. minyak dia pun mahal... RM 4/seliter ..aaaa.


Bangkok views atas highway on the way to Sheraton Royal Orchid Hotel in Chankroung Road


Nilah antara delegasi Malaysia yang seramai 60 orang (35 dari KL) ke Conference tu..

Bumrungrad ni merupakan sebuah hospital swasta di sana... nanti kalau aku nak migrate ke Thai boleh hantar resume ke sini lah... he he tu pun once get my name established.

2 comments:

Inah said...

welcome home doc..ingat x mo balik dah :P

tadi nampak doc kat ppukm..tapi takut nak tegur..hahahahah..terus msg abg shah tanya betul ke tak doc keje ari ni :P

esok kalo jumpe..inah tegur ek :P

@xiM said...

ayat paling best dalam entri ni ialah

AKULAH TERMUDA SEKALI..

:D